تعهد قانونی اپراتورها

تعهد قانونی اپراتورها

 

کف تعهد قانونی اپراتور برای پوشش آنتن موبایل چقدر است…

 

طبق آنچه گفته شد مشخص شد که همه این دردسر به دلیل کافی نبودن آنتن دهی موبایل در برخی نقاط ایجاد می‌شود.به همین دلیل این سوال اساسی مطرح می‌شود که اساسا کف تعهد قانونی اپراتور در ایجاد پوشش آنتن دهی موبایل چقدر است؟؟؟

کمالی به این سوال پاسخ می‌دهد.او می‌گوید : سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی حدود تکالیف قانونی برای ایجاد پوشش موبایل در سطح شهر را مشخص کرده است.در این مصوبه قانونی حد سرویس‌دهی به گونه‌ای تعریف شده که با رعایت این حد،داخل ساختمان و داخل منزل مشترکان سرویس فراهم می‌شود ؛ مگر اینکه داخل ساختمان دارای شرایط خاصی باشد ، برای مثال در زیر زمین باشد یا ممکن است در برخی مناطق در طبقات 15 ، 16 و 17 که ارتفاع ساختمان از ارتفاع دکل بلندتر است سرویس‌دهی با مشکل مواجه شود.

 

 

در چه صورت آنتن دیگران دچار اختلال می‌شود؟؟؟

 

 

ریپیترها نویزی را به سمت دکل اصلی ارسال می کنند که کیفیت پوشش دکل اصلی را کاهش می دهد.اگر ریپیترها غیر مجاز باشد در اکثر مواقع آنتن محیط اطراف را خراب می کند.مشکل شخص حل می شود اما آنتن همسایه ها مختل می شود. 

 

 

کمالی درباره اینکه آیا قطعا ریپیترها سرویس دیگر مشترکان را خراب می کنند یا نه، اطلاعاتی فنی مفیدی ارائه می کند.او می گوید: ریپیترها کل باند فرکانسی را تقویت می کنند نه فقط باند موبایل را. در موضوع ریپیترها باید دو وجه را در نظربگیریم؛ نخست خرید دستگاه و دوم نصب آن. ریپیترهای غیرمجاز دارای قیمت پایین تر معمولا غیر استاندارد هستند و معمولا هم توسط افراد غیرمتخصص و بدون در نظر گرفتن مباحث فنی فرکانسی نصب می شوند و در نتیجه نصب آن ها هم به صورت غیراستاندارد انجام می شود….

ارسال دیدگاه

ایمیل شما منتشر نخواهد شد